Ägg

IMG_6634

Jag hade många drömbilder framför mig när vi började prata om att flytta till Österlen, där kring hösten 2015. De innehöll bland annat att jag regelbundet skulle gå på yoga i någon by, för det var jag rätt övertygad om att det fanns i ombyggda ladugårdar runt om på Österlen, drivna av inflyttade storstadsbor som spenderade några månader per år i Indien, och som höll yogakurser för permanentboende resten av året. En annan bild var hur jag skulle cykla till granngården och köpa ägg från deras frigående höns och så skulle jag göra sådär intensivt gula sockerkakor som min mormor brukade baka.

Båda de visionerna har faktiskt slagit in, med lite modifikation. Jag går och yogar en gång i veckan i en ombyggd lada några byar bort. Men hur ofta min yogalärare åker till Indien vet jag inte. Och nu har vi hittat en familj som bor strax utanför vår by som säljer ägg och i veckan körde jag dit och hämtade det första dussinet. Och de ser precis ut som jag hoppas och nu ska jag minsann laga sockerkaka och omeletter. Blir det lite varmare och jag fixar till hjulet på cykeln kanske jag till och med cyklar dit!

#livetpalandet